Til hovedmenyen Til hovedinnholdet Til tjenestemenyen Til forsiden
Livskraftig og levende
Økonomiske ytelser

Nye tider på NAV-kontoret i Grue

navFra i vår har det skjedd noen forandringer på NAV-kontoret i Grue. Publikumsmottaket er bygget om og gjort mer tilgjengelig for selvbetjening. Fra nå av må de fleste ha timeavtale for å få personlig veiledning og bistand.

Les mer: Nye tider på NAV-kontoret i Grue

Ny frist for å søke bostøtte

Les mer: Ny frist for å søke bostøtte

Startlån

Startlån kan være en inngangsmulighet til boligmarkedet for husstander som ikke får vanlig boliglån eller som har vanskeligheter med å bli boende i boligen sin. Har du lav inntekt kan startlånet kombineres med tilskudd eller bostøtte.

Les mer på www.husbanken.no/startlaan/ 

Søknadsskjema for startlån

Tilskudd til tilpasning for tilrettelagt bolig

Tilskudd til tilpasning tildeles enkeltpersoner som har behov for tilrettelagt bolig. Tilpasningsbehovet må være av varig karakter og skal dekke godkjente kostnader ved tilpasningen.
Tilskuddet skal brukes til tiltak som gjør at eldre og funksjonshemmede kan bli boende hjemme.
Familier med funksjonshemmede barn skal være høyt prioritert ved tildeling av tilskudd.

Tilbudet er økonomisk behovsprøvd.

Her finner du lenker med informasjon om Finansiering. Flere av lenkene om dette temaet er eksterne lenker med informasjon fra andre offentlige sider.

Informasjon for søkere til bostøtte
Søknad om boligtilskudd - skjema
Søknad om startlån, tilskudd til etablering og tilpasning - skjema
Husbanken

Sjekkpunktene du trenger når du overtar ny bolig

Bygge bolig

NAV Grue

images8

Kontorinformasjon:
Postadresse: Postboks 144, 2261 Kirkenær
Besøksadresse: Grue rådhus (inngang på østsiden/baksiden av rådhuset), Kirkenær
Telefon: 55553333
Telefaks: 620 23 581
Enhetsleder: Jan Atle Thorvaldsen
E-post:  Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.


Åpningstider (fra 01.01.2017):
Mandag, torsdag, fredag kl 10.00 - 14.00

Tirsdag og onsdag stengt.

NAV Kundesenter tlf. 55 55 33 33 er betjent, eller bruk www.nav.no
Post til kontoret kan legges i postkasse.

NAV Grue har ansvar for:

  • Økonomisk sosialhjelp og kvalifiseringstiltak
  • Forebyggende tiltak og oppfølging av rusmisbrukere
  • Bostøtte
  • Økonomisk rådgiving og gjeldsrådgivning
  • Råd og veiledning om arbeidsmarkedet og ledige stillinger
  • Støtte til virksomheter og enkeltbrukere vedr rekruttering, sykefraværsoppfølging og rettigheter knyttet til dette, f.eks. ved arbeidsledighet og sykefravær
  • Informasjon og veiledning om familie og pensjonsytelser

Mer informasjon NAV
Pasientreiser 
helsenorge.no

Gjeldsrådgivning

Gjeldsordningsloven skal gi personer med alvorlige gjeldsproblemer mulighet til å få kontroll over sin økonomi. Et grunnvilkår for å få gjeldsordning er at gjeldsproblemene er varige.

I alle kommuner skal det finnes tilbud om råd og veiledning til personer med økonomiske problemer.

800GJELD - en gratis landsdekkende telefontjeneste for økonomisk rådgivning for privatpersoner
Telefonen skal gjøre økonomisk rådgivning lettere tilgjengelig og bidra til at personer med betalingsproblemer kommer raskere i gang med å finne en løsning. 

Ring 800Gjeld på telefon 800 45353 (hverdager 9-15)

Mer informasjon om gjeldsrådgivning finner du på www.NAV.no

Kontakt sosialtjenesten/NAV Grue:
Tlf.: NAV Kundesenter: 55553333
Postadresse:  Postboks 144, 2261 Kirkenær
Besøksadresse: Grue rådhus (inngang på østsiden av rådhuset), Kirkenær

Åpningstider NAV Grue:
Mandag, tirsdag, torsdag, fredag kl 10.00 - 14.00.
Onsdag stengt.
NAV Kundesenter tlf 55553333 er betjent eller bruk nav.no                          

10 råd og tips for å unngå betalingsvansker

Les mer: Gjeldsrådgivning

Til toppen