Til hovedmenyen Til hovedinnholdet Til tjenestemenyen Til forsiden
Livskraftig og levende

Gjeldsrådgivning

Gjeldsordningsloven skal gi personer med alvorlige gjeldsproblemer mulighet til å få kontroll over sin økonomi. Et grunnvilkår for å få gjeldsordning er at gjeldsproblemene er varige.

I alle kommuner skal det finnes tilbud om råd og veiledning til personer med økonomiske problemer.

800GJELD - en gratis landsdekkende telefontjeneste for økonomisk rådgivning for privatpersoner
Telefonen skal gjøre økonomisk rådgivning lettere tilgjengelig og bidra til at personer med betalingsproblemer kommer raskere i gang med å finne en løsning. 

Ring 800Gjeld på telefon 800 45353 (hverdager 9-15)

Mer informasjon om gjeldsrådgivning finner du på www.NAV.no

Kontakt sosialtjenesten/NAV Grue:
Tlf.: NAV Kundesenter: 55553333
Postadresse:  Postboks 144, 2261 Kirkenær
Besøksadresse: Grue rådhus (inngang på østsiden av rådhuset), Kirkenær

Åpningstider NAV Grue:
Mandag, tirsdag, torsdag, fredag kl 10.00 - 14.00.
Onsdag stengt.
NAV Kundesenter tlf 55553333 er betjent eller bruk nav.no                          

10 råd og tips for å unngå betalingsvansker


1. Ikke nøl med å kontakte bankforbindelsen for bistand.                             
2. Kom raskt i dialog med kreditor.        
3. Sett opp budsjett over faste og variable inntekter og utgifter.
4. Selg unna – kan det tenkes at det er ting du egentlig ikke trenger.
5. Handle på salg.                             
6. Muligheter for utleie?                             
7. Ekstra jobb?                             
8. Ikke ha mange kredittkort. Det holder med ett!         
9. Samling av små lån, avdragsfrihet og lengre løpetid på lånet.                            
10. Sjekk skattetrekket. Det kan være satt for høyt. 

Del denne artikkelen

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
Til toppen