Til hovedmenyen Til hovedinnholdet Til tjenestemenyen Til forsiden
Livskraftig og levende

Kontrollutvalget

Valgte representanter for valgperiode 2015 - 2019:

1. Herdis Bragelien, Bergesidevegen 328, 2265 Namnå - leder, AP,  tlf 90161461    
    E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
    Varamedlem:
    1. Nils Erik Iversen, Teppavegen 8, 2260 Kirkenær
2. Erik Ødegård, Konglevegen 5, 2260 Kirkenær - nestleder, Felleslista
3. Marit Figved, Halvdans vei 11, 2260 Kirkenær
    Varamedlem:
    1. Eva Neby, 2256 Grue Finnskog
4. Stein Bruno Langeland, Bergesidevegen 247, 2260 Kirkenær 
    Varamedlemmer:
    1. Odd Egil Sørlie, 2260 Kirkenær
    2.
5. Inger Marie Hvithammer, Odalsven 563, 2219 Brandval
    Varamedlem:
    Kåre Weberg, Rotnemovegen 81, 2256 Grue Finnskog

Kommunestyret har det øverste tilsynet med den kommunale forvaltningen. Kontrollutvalget er kommunestyrets hjelpeorgan/arbeidsorgan og skal føre det løpende tilsynet med den kommunale eller fylkeskommunale forvaltningen på vegne av kommunestyret. Kontrollutvalget skal utøve sitt arbeid i henhold til kommuneloven og forskrift for kontrollutvalg. Fra 1. juli 2013 er kontrollutvalgets møter åpne på lik linje med andre kommunale utvalg.

Kontrollutvalget har bl.a. oppgaver knyttet til

  • tilsyn med forvaltningen, som eksempelvis omfatter vurdering av rutiner, systemer, instrukser osv.
  • regnskapsrevisjon (bl.a. uttalelse til årsregnskapet og følge opp merknader til regnskapet)
  • forvaltningsrevisjon (vurdering av bruk og forvaltning av de kommunale midlene)
  • selskapskontroll (kontroll av kommunens eierinteresser i selskaper)
  • tilsyn med kommunens revisjonsordning

Kontrollutvalget har eget sekretariat som til enhver tid yter kontrollutvalget den bistand som utvalget finner nødvendig for å kunne ivareta sine oppgaver.
Sekretariat for kontrollutvalget i Grue er Glåmdal sekretariat IKS, et interkommunalt samarbeid mellom de 7 kommunene i Sør-Hedmark (www.gs-iks.no). Sekretariatet nås på tlf 977 36 379 eller på e-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Kommunens revisor er Hedmark Revisjon IKS (http://www.hedmark-revisjon.no)
E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Oppdragsansvarlig revisor er Tommy Pettersen, tlf 920 24 731,
e-post Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den..
Øvrig kontaktinformasjon finnes på selskapets hjemmeside.

Del denne artikkelen

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
Til toppen