Ønsker dere å utforske nye finansieringsmuligheter og samarbeide med europeiske partnere?

7. november inviterer Kongsvingerregionen interkommunalt politisk råd (KIPR) til Europadag i Kongsvinger. Dette skal være en inspirerende møteplass for næringsliv, kommuner og frivillige organisasjoner som vil utvikle prosjekter med støtte fra europeiske programmer.

Arrangementet gir en unik mulighet til å:

• Lære mer om tilgjengelige EU-programmer for norske aktører.
  • Utforske konkrete prosjektmuligheter innen sirkulærøkonomi, utdanning, ungdom, kultur og idrett.
  • Delta i rundebordsdiskusjoner og dele prosjektideer med eksperter fra Osloregionens Europakontor og Innlandet fylkeskommune.

Har dere allerede en prosjektidé? Beskriv den gjerne i påmeldingsskjemaet.

Sted: Innlandet Science Park, Kongsvinger
Tid: 7. november 2024, 11:00
Påmeldingsfrist: 1. november
Kostnad: Gratis. Påmeldte som ikke møter, vil bli fakturert kr 400,-

Påmelding - frist 1. november

Agenda - med forbehold om mindre endringer

11:00

• EU-programmer for norske aktører: Lær hvordan Osloregionens Europakontor kan bistå i søknadsprosessen med partnersøk, prosjektutvikling m.m.
  • Innlandet fylkeskommunes rolle i EU-prosjekter: Få innsikt i deres erfaringer fra deltakelse i HEU og Erasmus+-prosjekter.

Lunsjpause: 12:30

Parallellsesjoner (13:00 - 15:00):

1. Finanseringsmuligheter innen sirkulærøkonomi

Innlandet fylkeskommune er med i Horisont Europa prosjektet, RIVCircular. RIVCircular skal i 2025 lyse ut midler til prosjekter som retter seg mot sirkulære løsninger og næringslivet i Innlandet. Denne sesjonen er en gylden mulighet til å lære mer om mulighetene og til å diskutere prosjektideer og komme med innspill til kommende utlysningene.

• Presentasjon av RIVCircular.
  • Rundebordsdiskusjon om kommende utlysninger og prosjektideer.
  1. Utdanning, ungdom, idrett og kultur/kunst
  • Presentasjon av Erasmus+ og Kreativt Europa-programmene.
  • Rundebordsdiskusjon om prosjektideer og veiledning for kommende utlysninger.

For frivilligheten (kl 15.30 – 18.00):

• Lær hvordan Osloregionens Europakontor kan bistå i søknadsprosessen med partnersøk, prosjektutvikling m.m.
  • Ungdom, idrett, kultur/kunst, andre frivillige organisasjoner
    • Presentasjon av Erasmus+ og Kreativt Europa-programmene.
    • Rundebordsdiskusjon om prosjektideer og veiledning for kommende utlysninger.

Ikke gå glipp av denne muligheten til å utforske finansieringsmuligheter og samarbeide om innovative prosjektideer!